رزرو هتل لحظه آخری در مشهد با تور دلتابان
دلتابان اجراکننده تورهای گروهی ونمایشگاهی بالوکس ترین خدمات

آمار مطالب

کل مطالب : 117
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 46
باردید دیروز : 34
بازدید هفته : 162
بازدید ماه : 582
بازدید سال : 1109
بازدید کلی : 3831

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لوکس ترین اژانس هواپیمایی و آدرس deltaban.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : فاطمه حسن زاده
تاریخ : یک شنبه 24 فروردين 1399
نظرات

آشنایی با شهر مشهد

شهر مشهد از لحاظ جغرافیایی در قسمت شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی می باشد. این شهر جزء کلان شهر های ایران به حساب می آید. مشهد دارای فرودگاه بین المللی، ایستگاه راه آهن و پایانه اتوبوس رانی است و حمل و نقل شهری آن نیز به وسیله قطار شهری، اتوبوس و تاکسی انجام می شود. احداث مترو در این شهر سبب شده است که رفت و آمد های شهری در تور ارزان مشهد تسهیل شود و هزینه های تور کاهش یابد.

گردشگری در مشهد

بر طبق آمارهای موجود این شهر سالیانه از بیش از 25 میلیون گردشگر پذیرایی می کند که بسیاری از آنان نیز از کشورهایی مانند عراق، ترکیه، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. شهر مشهد به عنوان پایتخت گردشگری مذهبی و پایتخت معنوی ایران شناخته می شود. اقتصاد شهر مشهد نیز بر پایه ی گردشگری و توریسم استوار است. یکی از عوامل مهم رونق گردشگری در مشهد، تنوع تور ارزان مشهد است که باعث می شود بتوان با هر سطح بودجه و درآمدی یک سفر خاطره انگیز به مشهد داشت. روزانه تورهای ارزان بسیاری توسط آژانس های گردشگری برای مشهد ارائه می شود. یکی دیگر از عوامل گسترش گردشگری در مشهد را می توان به گستردگی جاذبه های دیدنی شهر مشهد اشاره کرد به طوری که می توان جاذبه های طبیعی را در کنار جاذبه های تاریخی و هم چنین اماکن مذهبی دیدن کرد. در واقع سفر به وسیله تور ارزان مشهد می تواند برای گردشگران ایرانی و غیر ایرانی جذاب باشد.

جاذبه های تاریخی در تور ارزان مشهد

از آنجا که شهر مشهد از نظر تاریخی قدمت بسیار زیادی دارد و قرن ها به عنوان پایتخت ایران قدیم شناخته می شده است، دارای اماکن و جاذبه های گردشگری تاریخی بسیاری نیز می باشد که در خود شهر مشهد یا در حومه آن قرار دارند. از جمله این آثار تاریخی می توان به مسجد گوهر شاد، مسجد ملا حیدر، گنبد خشتی، مسجد هفتاد و دو تن و مصلی طرق اشاره نمود. مسجد گوهرشاد یکی از مهم ترین مساجد جهان اسلام است دارای ارزش تاریخی و فرهنگی بسیاری است. معماری ایرانی اسلامی این مسجد در کنار کاشی کاری های بینظیر آن چشم ها را به خود خیر می کند.

علاوه بر آن بازدید از شهر تاریخی توس و گنبد هارونیه در تور ارزان مشهد می تواند جذابیت زیادی برای گردشگران خارجی داشته باشد. از دیگر آثار تاریخی مشهد می توان آرامگاه نادر شاه افشار و آرامگاه فردوسی شاعر پر آوازه ایران را نام برد. آرامگاه فردوسی با طراحی جذاب خود هر ساله گردشگران پر شماری را جذب می کند. مدرسه عباس قلی خان نیز می تواند گزینه مناسبی برای بازدید در تور ارزان مشهد باشد. باغ موزه ی نادری نیز از جمله آثار تاریخی زمان صفویان است ارزش های تاریخی بسیاری برای علاقه مندان به تاریخ ایران در خود جای داده است.

جاذبه های تفریحی در تور ارزان مشهد

همان طور که عنوان شد، با گسترش علاقه مردم برای سفر به مشهد و شرکت در تور ارزان مشهد، مراکز تفریحی بسیاری نیز در این شهر ساخته شده است. برخی از این مراکز جنبه فرهنگی دارند که از جمله آن ها می توان به پردیس های سینمایی مختلف مانند پردیس سینمایی هویزه اشاره کرد که دارای چندین سالن سینمای مدرن و شیک هستند و گردشگران علاقه مند به فرهنگ و هنر می توانند در تور ارزان مشهد از آن ها استفاده کنند. از دیگر مراکز تفریحی مشهد می توان به پارک های آبی و شهربازی های بزرگ نام برد. پارک آبی مشهد یکی از بزرگ ترین پارک های آبی خاورمیانه بوده که قطعا برای مسافران می تواند جذاب باشد. این پارک آبی کامل ترین مجموعه آبی در مشهد بوده و دارای سرسره های متنوع، چاله فضایی، تیوب سواری و سقوط آزاد است. در کنار هم قرار گرفتن این امکانات سبب ایجاد یک تفریح هیجان انگیز برای مسافران می شود.

جاذبه های طبیعی در تور ارزان مشهد

مناطق ییلاقی بی شماری در اطراف مشهد وجود دارد که می تواند گزینه مناسبی برای گردشگری در تور ارزان مشهد باشد. این مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا در طی سالیان گذشته اغلب مورد بازسازی قرار گرفته اند. این بازسازی ها باعث شده است تا گردشگری در آن ها با سهولت بیشتری انجام شود و با آسودگی خاطر بتوان از آن ها لذت برد. از جمله این مناطق خوش آب و هوا می توان به طرقبه و شاندیز، زشک، جاغرق، کوه سنگی، آبشار اخلمد و پارک جنگلی وکیل آباد اشاره نمود. از طرقبه به عنوان قطب گردشگری طبیعی مشهد نام برده می شود. این منطقه در 15 کیلومتری شمال مشهد قرار داشته و به علت طبیعت منحصر به فرد زبانزد خاص و عام شده است. منطقه طرقبه از سالیان دور پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران بوده است. با استفاده از تور ارزان مشهد می توان به این منطقه ییلاقی سفر نمود و از طبیعت خدادادی آن استفاده کرد.

شاندیز، نگین گردشگری مشهد

می توان گفت شاندیز معروف ترین جاذبه گردشگری مشهد است. این مکان در 12 کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد و یک منطقه کوهستانی با ارتفاع 1400 متر از سطح دریا است. به دلیل وجود کوه های بلند در منطقه شاندیز، این مکان در فصل زمستان بسیار سرد است در حالی که در فصل های بهار و تابستان آب و هوای بسیار مطبوعی دارد که در تور ارزان مشهد بهتر است از آن دیدن نمود. اما اگر در زمستان نیز به ورزش های زمستانی علاقه مند هستید، منطقه شاندیز می تواند نیاز شما را در زمستان بر آورده کند. در طی سالیان گذشته سرمایه گذاری های بسیاری توسط دولت در منطقه شاندیز انجام شده است و امکانات زیادی مانند انواع هتل، رستوران، مکان های تفریحی و توریستی در شاندیز ساخته شده است. این منطقه از مشهد به دلیل داشتن آب فراوان، کشاورزان بسیاری نیز به خود جلب کرده است به طوری که باغ های میوه بی نظیری نیز در شاندیز وجود دارد. توصیه می شود در تور ارزان مشهد حداقل یک روز برای بازدید از منطقه شاندیز برنامه ریزی کنید تا بتوانید از تمامی جنبه های گردشگری آن استفاده کنید.

طرقبه مشهد، منطقه ای توریستی و خوش آب و هوا

منطقه طرقبه مشهد به دلیل نزدیکی با دشت توس و طبیعت بی نظیر همواره به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می شده است. چند صد سال است که مسافران و زائران امام رضا (ع) پس از زیارت به این منطقه خوش آب و هوا سفر کرده و مشهد را با خاطره ای خوش ترک می کنند. بسیاری از آژانس های مسافرتی، حضور در طرقبه را جزء برنامه های تور مشهد قرار می دهند که این کار با استقبال گردشگران مواجه شده است. در طرقبه یک سد تاریخی وجود دارد به نام بند گلستان. این سد در زمان تیموریان و بر روی رودخانه گلستان ساخته شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

نکات ضروری برای تور ارزان مشهد

قبل از سفر به مشهد به همراه تور ارزان مشهد بهتر است به برخی از نکات توجه کنید تا بتوانید از مسافرت خود لذت بیشتری ببرید. نکته اول این است که سعی کنید تا حد امکان لوازم غیر ضروری را همراه خود نبرید چرا که در مشهد به راحتی می توانید همه چیز را از فروشگاه ها و به قیمت مناسب خرید کنید. همچنین به علت قرار گرفتن مشهد در جغرافیای زمستانی، بهتر است در فصل های سرد سال همراه خود لباس گرم مناسب داشته باشید. علاوه بر آن، مشهد در فصل تابستان بسیار آب و هوای گرم و خشکی دارد و بهتر از هنگام ظهر در هتل بمانید و گشت و گذار خود را به اوایل صبح یا بعد از ظهر موکول کنید. همراه داشتن پوشش مناسب برای سفر به یکی از مذهبی ترین شهرهای جهان اسلام جزء ضروریات سفر به مشهد است. البته این به معنای این نیست که در همه حال باید پوشش مناسب داشته باشید بلکه تنها برای وارد شدن به اماکن مقدس و به منظور حفظ احترام بهتر است از پوشش مناسب استفاده کنید.



تعداد بازدید از این مطلب: 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود