معرفی سفر به یاد ماندنی به تایلند
دلتابان اجراکننده تورهای گروهی ونمایشگاهی بالوکس ترین خدمات

آمار مطالب

کل مطالب : 117
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 352
بازدید سال : 1439
بازدید کلی : 4161

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لوکس ترین اژانس هواپیمایی و آدرس deltaban.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : فاطمه حسن زاده
تاریخ : یک شنبه 30 تير 1398
نظرات

موقعیت جغرافیایی تایلند

کشور تایلند در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و با برمه و لائوس از شمال و از جنوب با مالزی و خلیج تایلند همسایه است. پرجمعیت ترین شهر این کشور بانکوک است و نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است. مساحت این کشور ۵۱۳۱۲۰ کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال ۶۸۸۶۳۵۱۴ نفر بوده است. این کشور از طریق مرزهای آبی ,از جنوب شرقی با ویتنام در خلیج تایلند و از جنوب غربی با اندونزی و هند در دریای آندمان هم مرز است.


مختصری از تاریخ تایلند


تاریخ تایلند، بیش از پنج هزار سال قدمت دارد. در طی قرون متمادی، مهاجران زیادی به این کشور وارد شده اند که بیشتر آنها از جنوب چین بوده اند. تا اوایل قرن دوازدهم، بیشتر منطقه در سلطه ی خِمِرها(Khmer)، بود که شامل شهر معروف انگکور(Angkor) در کامبوج و مناطق وسیعی در اطراف آن بود. در اوایل قرن دوازدهم، تایلندی ها شهرهای کوچکی نظیر لانا(Lanna) و فایائو(Phayao) در شمال و شهر معروف ساخوتای را بنا نهادند. با توجه به روابط خوبی که این کشور با کشورهای اروپایی و آمریکایی برقرار کرده توانسته این روزها به عنوان یکی از مراکز تجاری عمده در جهان تبدیل شود.

تور تایلند

امینت در کشور تایلند


با توجه به این که کشور تایلند صنعت گردشگری را گزینه ای برای رشد اقتصادی خود انتخاب کرده که البته موفق هم بوده اما در برخی موارد سبب شده تا مشکلاتی متعددی برای این کشور به وجود بیاید و آن هم امنیت کشور است که کمی دچار چالش شده است. حتما در این کشور از اموال خودتان به شدت مراقبت کنید و همینطور توجه ویژه ای به محلی که می خواهید غذا میل کنید داشته باشید.

نکته ی دیگری که باید در سفر به تایلند حتما به آن توجه ویژه داشته باشید در مورد استفاده تاکسی است، در این شهر تاکسی ها رسم بر این دارند تا توریست ها را به مقاصدی دور ببرند تا کرایه بیشتری بگیرند بنابراین قبل از اینکه سوار تاکسی شوید مقصد و مبلغ را با راننده طی کنید. علاوه بر تاکسی هنگام سوار شدن به اتوبوس و همینطور مراکز شلوغ توجه ویژه ای به وسایل و جیبتان داشته باشید.

آب و هوای کشور تایلند


با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور تایلند و نزدیکی آن به دریا بیشتر مواقع دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. از اوسط بهمن تا اواسط بهمن تا اواسط خرداد میانگین دما در این کشور ۳۴ درجه سانتی گراد است و به عبارتی فصل گرم و خشک این کشور به شمار می رود. فصل بارانی این کشور از خرداد تا آبان شروع می شود و میانگین دمان به ۲۹ درجه سانتی گراد می رسد و سردترین فصل تایلند هم از اواسط آبان آغاز می شود و تا اواسط بهمن ادامه دارد گفتنی است که در این مدت دمای هوا در این کشور به زیر ۲۰ درجه سانتی گراد می رسد.

بهترین زمان سفر به تایلند


بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها ۲۸ درجه سانتیگراد و شب ها ۱۲ درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما آغاز می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.

شهر بانکوک دارای شرایط آب و هوایی است که هر لحظه ممکن است شاهد دمای بیش از ۳۲ درجه در رطوبت باشید. بهترین زمان سفر به بانکوک، در ماه های نوامبر تا مارس (۱۰ آبان تا ۱۱ فروردین) است، زمانی که گرما و رطوبت در پایین ترین حد خود قرار دارد.

هزینه اقامت در کشور تایلند


اقامت در هتل های کشور تایلند، به نسبت دیگر کشورهای خارجی هزینه کم تری دارد و نکته خوب دیگری که در این کشور وجود دارد تعدد هتل هایی است که در آن وجود دارد، به عبارتی گستره انتخابی شما برای اقامت در شهرهای این کشور بسیار گسترده است. در ادامه مطلب راهنمای سفر با تور تایلند چند هتل خوب در این کشور را خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی دلتابان در اکثر نقاط دنیا دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور ۲۴ ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان و همچنین رزرو بلیط هواپیما مشورت نمایید.

چند غذای محبوب در کشور تایلند

  • پد تای: این غذا از برنج، نودل، تخم مرغ، پنیر لوبیا، سبزیجات و معمولا مقداری مرغ و میگو درست می شود. پد تای را می توانید در هر غذاخوری ای در تایلند پیدا کنید.
  • کاری میگو: از غذاهای دریایی خوشمزه است که از برنج، ریحان، سبزیجات، سس کاری و میگوی تازه تشکیل شده است. برای پخت آن سبزیجات مختلف را مخلوط کرده و پس از پخت و ترکیب آن ها با میگو سرو می شود.
  • انبه و برنج: از دیگر غذاهای معروف تایلند است که از عنبه و برنج و ترکیب آن ها با شیر غلیظ درست می شود، این غذا را در همه غذاخوری های تایلند می توان پیدا کرد و هم در رستوران ها و هم در غذاخوری ها محبوبیت دارد.
  • تام یانگ گونگ: مردم تایلند عاشق غذاهای فلفلی هستند و این غذا هم بشدت تند است. تام یانگ گونگ یک نوع سوپ تند است که از مخلوط سبزی و فلفل و میگوی تازه و قارچ درست می شود.

حمل نقل در کشور تایلند


حمل و نقل عمومی: اتوبوس های شهر بانکوک و پوکت بسیار در دسترس و ارزان هستند، اتوبوس های این کشور مجهز به سامانه خنک کننده بوده تا با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور شرایط برای مسافران مساعدتر به نظر بیاید. نقشه خطوط اتوبوس رانی بانکوک را می توانید از اکثر هتل ها و یا کتاب فروشی ها درخواست کنید.

  • تاکسی: اگر از تاکسی هتل محل اقامتتان استفاده کنید قیمت آن مطابق با آنچه است که هتل ارائه دهد اما هزینه تاکسی های عمومی را در ادامه ذکر می کنیم.
  • توک توک ها: سه چرخه هایی که این روزها نماد تایلند هستند. آنها برای مسافت های کوتاه محبوبیت دارند و هزینه پیمایش با آنها از ۳۰ بات شروع می شود. نکته مهم در سفر با توک توک ها آن است که قیمت سفر ابتدا باید با راننده آن طی شود.
  • تاکسی های موتورسیکلت: با توجه به ترافیکی که در شهرهای این کشو وجود دارد، تاکسی های موتورسیکلت یکی از کارآمدترین وسایلی که می توان از تله ترافیکی فشرده شهرهای بزرگ در تایلند رها شد، انتخاب تاکسی های موتورسیکلت است. جلیقه رنگی موتورسیکلت سوار نشانه این نوع تاکسی هاست. پیش از سفر حتما نرخ را با راننده به توافق برسید.
  • تاکسی رودخانه ای: تعداد متنوعی از قایق ها در رودخانه چائوفرایا در بانکوک وظیفه حمل و نقل را بر عهده دارند. قایق های دم دراز سیگارتی” خصوصی هستند و انتخاب سریع و مناسبی برای سفر رودخانه ای است. تاکسی های رودخانه ای از صبح زود تا واپسین لحظات شب به کار جابجایی مسافران مشغولند. تاکسی هوایی فرصت بی نظیری را برای گردشگران در بانکوک فراهم می کند که نمای زیبای هوایی بانکوک و استان های همجوار را ببینید.
  • قطار هوایی SKYTRAIN: دو خط عملیاتی قطار هوایی در بانکوک فعال است. خط سوخومیت و خط سیلون، قطار هوایی از ساعات ۶ صبح تا نیمه شب در بازه های زمانی مشخص به ارائه خدمات می پردازد. به خصوص در زمان های شلوغ گزینه بسیار مناسبی است.
  • مترو: حدود ۱۸ ایستگاه مترو در شهر بانکوک وجود دارد که از ۶ صبح تا نیمه های شب در حال فعالیت است و اکثر نقاط مهم گردشگری شهر و مراکز تجاری شهر را به هم متصل کرده است.

پوکت

تور تایلند
پوکت، این روزهای یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری آسیایی به شمار می رود. اغلب مسافران تور تایلند که به این شهر سفر می کنند، سراغ سواحل و اقامتگاه های جزیره ای این شهر می روند. پوکت در بین دیگر جزیره های کشور تایلند جزء گران ترین مقاصد است. البته این در این مطلب ما تنها بخشی از جاذبه های گردشگری در پوکت را معرفی کرده ایم جهت اطلاعات بیشتر به سایت دلتابان مراجعه کنید.

پاتایا


پاتایا از شهرهای ساحلی کوچک است که در شرق خلیج تایلند قرار دارد و از مناطق پربازدید این کشور می باشد. این شهر نزدیک ترین تفریحگاه ساحلی به بانکوک است و به همین دلیل کسانی که با تور بانکوک می روند می توانند دسترسی راحتی به این شهر داشته باشند.

بانکوک


بانکوک، پایتخت تایلند و یکی از جذاب ترین شهرهای جنوب شرقی آسیا است که سالانه میلیون ها گردشگر را به سمت خود جذب می کند. بناهای تاریخی و باشکوه، گردش در بازارهای شناور و منحصر به فرد تایلندی، گشت و گذار در مراکز خرید لوکس و مدرن این شهر از جمله دلایلی است که افراد برای آنها به این شهر سفر می کنند.

  • چیانگ مای

چیانگ مای شهری تاریخی و زیبا در کشور تایلند است که یکی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در شمال این کشور به شمار می رود. علت شهرت آن هم حفظ کردن بافت تاریخی اش در برابر پیشرفت هایی است که این روزها تایلند داشته است نیز می باشد. در این شهر بهترین غذاهای تایلندی و اروپایی را با کمترین قیمت ممکن می توانید میل کنید.

  • کرابی

یکی از استان های خوش آب و هوای تایلند که چندین سال است طبیعت بکر و دست نخورده ی آن، عامل اصلی در جذب گردشگری است، استان کرابی است. سفر به کرابی برای آن دسته از افرادی که به دنبال طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مطلوب و خوش، سواحل شنی تمیز وسیع، آب های شفاف، کوه های پوشیده از درخت و حیات دریایی دیدنی هستند، بهترین انتخاب است.

شرایط اینترنت و تهیه سیم کارت در تایلند


اینترنت تایلند دارای سرعت مناسب و قابل اعتماد است. سرعت اینترنت در تایلند سریع ترین در جهان نیست اما سرعت خوبی داشته و نیازهای شما را برطرف می کند. اگر اینترنت هتل شما به مشکل برخورد کرد، شما می توانید در گوشه و کنار شهرهای این کشور تعداد زیادی کافی نت با سرعت اینترنت بالا و قهوه های خوشمزه پیدا کنید. یکی از بهترین کافی نت های زنجیره ای در تایلند که در بسیاری از شهرهای این کشور شعبه دارد، مجموعه Nomadic Notes نام دارد.

  • سیم کارت محلی

تهیه سیم کارت محلی در تایلند بسیار ساده است. قیمت سیم کارت در این کشور ارزان بوده و بهتر است پیش از سفر خود به تایلند درباره قوانین و نحوه خرید سیم کارت، اطلاعات لازم را به دست آورید.

جشنواره های تایلند

 

  • فستیوال ارواح تایلند phi Ta Ta Khon

زمان برگزاری: تعطیلات آخرین هفته ماه ششم سال

  • فستیوال لانترن Lantern festival YiPeng

زمان برگزاری: ماه نوامبر

  • فستیوال گیاهخواری تایلند

زمان برگزاری: ماه اکتبر

  • فستیوال موسیقی و هنر واندرفروت تایلند

زمان برگزاری: ماه دسامبر

  • ضیافت میمون های لوبوری Lopburi Monkey Banquet

زمان برگزاری: ماه نوامبر

  • فستیوال راکت Boon Bang fai
  • فستیوال بوفالو سواری WingKwai
  • فستیوال شمع تایلند
  • جشن سال نوی چینی ها در تایلند
  • جشنواره های تایلند

بایدها و نبایدها در شهرهای تایلند

تور بانکوک

یک سری باید ها و نباید ها در تور تایلند هست که با رعایت این نکات میتوانید سفر خاطره انگیزی را داشته باشید:

  • آب لوله کشی در تایلند قابل آشامیدن نیست اما آبی که در رستوران ها در پارچ ارائه می شود، تصفیه شده و قابل آشامیدن است. به ویژه در مناطق روستایی اگر به آب بسته بندی شده آشامیدنی دسترسی ندارید سعی کنید از بطری های تصفیه آب SteriPen یا LifeStraw استفاده کنید.
  • هرگز وسایل با ارزش خود را هنگام ترک هتل در اتاق نگذارید.
  • حتما حوله و عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب و البته دوربین عکاسی همراه داشته باشید .
  • هنگام رفتن به مراکز عبادتی لباس مناسب و پوشیده به تن کنید.
  • در رستوران و یا هرجای دیگر اگر خدمت خوبی دریافت کردید سعی کنید انعام پرداخت نمایید.
  • اگر راننده تاکسی به شما گفت که یکی از جاذبه های دیدنی تایلند به دلیلی بسته است، حرف او را جدی نگیرید، این حقه ای است که بعضی از راننده ها استفاده می کنند تا با پیشنهاد دادن مکانی دیگر با مسافت بیشتر پول بیشتری نصیبشان شود. اگر هم شک کردید، تنها از راننده تشکر کنید، از تاکسی خارج شوید و از فرد دیگری صحت تعطیلی را جویا شوید.
  • به هنگام بازدید از مکان های عبادتی به دیگران توجه کنید و فراموش نکنید که کفش های خود را در آورید.
  • شاید هیچ وقت موقعیت این پیش نیاید که شما به سر کسی در طول سفر دست بزنید، اما لازم به ذکر است که سر قسمتی مقدس از بدن در تایلند است و دست زدن به سر کسی برای تایلندی ها اصلا خوشایند نیست.
  • هتل های ۳ ستاره هتل از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و تفاوت قیمت هتل های ۴ ستاره با ۵ ستاره زیاد نیست، پس در طول سفر به تایلند در هتل های ۵ ستاره اقامت کنید.
  • هنگام خرید از بازارهای این شهر سعی کنید تا جایی که امکان دارد چانه بزنید و از قیمت آن کالا بکاهید.
  • حشرات همه جا پیدا می شوند اما این دلیل نمی شود که اجازه دهید به راحتی شما را نیش بزنند. از اسپری های دفع کننده ی حشرات برای دور کردن این مزاحمان موذی استفاده کنید.
  • سعی کنید تا جایی که برایتان امکان دارد از غذاهای خیابانی میل کنید تا در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش چشم گیری را فراهم کنید.


تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود