آشنایی با تور پاتایا
دلتابان اجراکننده تورهای گروهی ونمایشگاهی بالوکس ترین خدمات

آمار مطالب

کل مطالب : 117
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 16
باردید دیروز : 34
بازدید هفته : 132
بازدید ماه : 552
بازدید سال : 1079
بازدید کلی : 3801

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان لوکس ترین اژانس هواپیمایی و آدرس deltaban.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : فاطمه حسن زاده
تاریخ : جمعه 13 دی 1398
نظرات

راهنمای سفر به پاتایا

یکی از شهرهای زیبا و توریستی کشور تایلند، شهر پاتایا است. ساحل های گردشگری پاتایا در کنار امکانات رفاهی باعث شده تا تور پاتایا در بین شرکت های مسافربری از اهمیت بالایی برخوردار باشد و مورد توجه توریست های داخلی و خارجی قرار بگیرد. در این مقاله به عنوان یک راهنمای سفر قصد داریم درباره تور پاتایا صحبت کنیم و با این شهر و جاذبه های گردشگری اش بیشتر آشنا شویم.

تور پاتایا

آشنایی با تور پاتایا

کشور تایلند یکی از کشورهای ساحلی آسیا است که مورد توجه تورهای مسافرتی بسیاری قرار دارد. در تایلند چند شهر بزرگ وجود دارد که می توانید در سفرهای خود از آنها دیدن کنید و در کنار استراحت در ساحل های تفریحی آن از جاذبه های گردشگری و تاریخی شهر نیز دیدن کنید و با فرهنگ و آداب و رسوم مردم تایلند نیز آشنا شوید. تور پاتایا یکی از تورهای گردشگری مهم در کشور تایلند به شمار می رود. به گونه ای که سالانه هزاران مسافر خارجی به پاتایا آمده و در آن به گردش و تفریح مشغول می شوند. پاتایا اگرچه شهر ساحلی کوچکی است، ولی به خاطر نزدیکی به شهر بانکوک پایتخت کشور تایلند، دسترسی به آن نیز راحت است. آنچه باعث شده تا تور تایلند مورد توجه توریست ها قرار بگیرد، جمع شدن جاذبه های گردشگری تفریحی، تاریخی و فرهنگی در کنار امکانات تفریحی مناسب مثل هتل ها، بارها، استراحتگاه های ساحلی و ... است. در ادامه این مقاله به معرفی این جاذبه های گردشگری نیز خواهیم پرداخت.

بهترین زمان برای سفر به پاتایا

پاتایا یکی از شهرهای ساحلی کشور تایلند است که دارای آب و هوای خوبی نیز هست. دلیل این آب و هوای مساعد، نزدیکی تایلند به خط استوا و آب های اقیانوسی است که باعث شده تا این شهر کمتر هوای خیلی سرد را تجربه کند. به طور کلی می توان گفت که آب و هوای پاتایا گرمسیری بوده و در تمام طول سال رطوبت بالایی دارد. زمستان های پاتایا هم آب و هوای سردی نداشته و البته میزان بارش ها در آن کم است. فقط در ماه های مه تا نوامبر در این شهر باران می بارد و اوج بارش باران در پاتایا مربوط به ماه سپتامبر است. این بارش ها نیز فقط به صورت رگباری و گذرا بوده و کمتر پیش می آید که یک روز تمام باران ببارد. با توجه به مواردی که گفتیم، به نظر می رسد بهترین زمان برای انتخاب تور پاتایا ماه های اولیه بهار و ماه های اولیه پاییز باشد. روزهایی که هوا نه خیلی سرد است و نه آن قدر گرم می شود که قابل تحمل نباشد. نکته دیگری که وجود دارد این است که در این ماه ها جشن ها و مراسم های پر تعدادی در شهر پاتایا و شهرهای اطراف برگزار می شود؛ که می تواند بخشی از جاذبه های گردشگری تور پاتایا نیز باشد.

بهترین زمان سفر به پاتایا

جاذبه های گردشگری تور پاتایا

مهمترین عامل محبوبیت تور پاتایا به خاطر ساحل های تفریحی آن است. ساحل جامتین یکی از همین استراحتگاه های ساحلی در پاتایاست. یک ساحل شنی به وسعت شش کیلومتر که به دور از شهر قرار گرفته و امکانات تفریحی خوبی دارد. نونگ نوچ نیز یک باغ گرمسیری بزرگ است و از جاذبه های گردشگری تور پاتایا به شمار می رود. در این باغ که امروزه به صورت یک پارک گردشگری در آمده، می توانید طعم انواع میوه های گرمسیری را بچشید و در آن به گردش بپردازید.

یکی از جاذبه های دیگر شهر، فیل های تایلندی است. مکانی که به جزیره فیل ها مشهور است و می توانید با بازدید از آنجا با زندگی فیل ها آشنا شوید و حتی فیل سواری کنید. جزیره مرجانی دیگر مکان تفریحی شهر پاتایاست که حتماً باید آن را تجربه کنید. یک جزیره با آب های شفاف و ساحل های شنی که می تواند تجربه منحصر به فردی برای مسافران باشد.

جاذبه های تاریخی تور پاتایا

همین طور که گفتیم شهر کوچک پاتایا در کنار جاذبه های گردشگری تفریحی، دارای جاذبه های گردشگری تاریخی نیز هست. البته صنعت گردشگری شهر باعث شده تا امروزه مراسم های مذهبی کمتری در شهر برگزار شود. ولی هنوز خانه ها و مراکز قدیمی در شهر دیده می شوند. اغلب این خانه های قدیمی امروزه به هتل و بار تبدیل شده و مسافران پاتایا می توانند از آنها دیدن کنند. تاریخچه شکل گیری بافت گردشگری در شهر پاتایا به اواخر جنگ جهانی دوم بر می گردد. در حقیقت این سربازان امریکایی بودند که برای نخستین بار ساحل های پاتایا را برای استراحت و گردش انتخاب کردند. بعدها در دهه 1980 میلادی شهرت تور پاتایا همه گیر شده و این شهر مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفت. به همین خاطر بود که کشور تایلند و شهردار پاتایا تصمیم به سرمایه گذاری بیشتر بر روی جاذبه های گردشگری شهر گرفته و آن را به یک شهر تماماً توریستی تبدیل کردند. از جمله جاذبه های گردشگری تاریخی تور پاتایا می توان به کوه بودا، بازار شناور پاتایا و رقص ها و جشن های سنتی مردم شهر اشاره کرد.

راهنمای سفر به پاتایا

هزینه های اقامتی در تور پاتایا

اینکه هزینه های سفر شما به شهر پاتایا چه میزانی باشد، بستگی به خود شما دارد. برای مثال می توانید بدون رزرو تور پاتایا نیز به کشور تایلند سفر کنید و تمامی هزینه های سفر را خودتان مدیریت کنید. البته به این شکل دردسرهای خود را خواهید داشت و ممکن است حتی هزینه های جاری تان بیشتر نیز بشود. به همین خاطر است که توصیه ما استفاده از تورهای مسافرتی دلتابان است. با خرید تور پاتایا می توانید تعطیلات آسوده ای را در پیش داشته باشید. در حقیقت انتخاب تور این فرصت را به شما می دهد که بدون دغدغه خاصی در شهر گردش کنید. به مراکز تفریحی بروید و در کنار ساحل های پاتایا به استراحت بپردازید. هزینه رزرو تور پاتایا بسته به فصل های سال می تواند متغیر باشد. برای مثال هزینه های سفر به این شهر در روزهای نزدیک به کریسمس و عید نوروز بالاتر می رود؛ که دلیل این اتفاق استقبال بیش از حد مسافران از تور پاتایا است. در صورتی که اگر پس از این تعطیلات بخواهید به پاتایا سفر کنید، هم هزینه های کمتری را برای رزرو تور می پردازید و هم می توانید از خلوتی شهر لذت ببرید. برای مقایسه هزینه های تور پاتایا می توانید از سایت دلتابان کمک بگیرید.

آشنایی با غذاهای کشور تایلند

یکی از جاذبه های هر سفری، امتحان کردن غذاهای سنتی آن منطقه است. خصوصاً در کشور تایلند و شهر پاتایا که یک منطقه ساحلی بوده و بخش عمده ای از این غذاهای سنتی، غذاهای دریایی مختلف است. اگر اهل خوردن انواع غذاها و امتحان کردن انواع ادویه ها باشید، در رستوران های پاتایا می توانید با گزینه های متفاوتی روبرو شوید. از جمله غذاهای معروف پاتایا می توان به چند غذای زیر اشاره کرد:

  • کائو فاد: ترکیبی از برنج در کنار خورشتی که از سبزیجات محلی و گوشت مورد علاقه شما پخته شده است.
  • گنگ خیو وان کای: این غذا بر خلاف اسم عجیبش، زیاد هم عجیب نیست و با فیله مرغ به همراه ادویه های محلی پخته می شود و طعم و بوی فوق العاده ای دارد.
  • سی باس کریسپی: اگر عاشق غذاهای دریایی هستید، این ماهی را چندین بار امتحان کنید. ترکیب یک غذای دریایی با سس ها و ادویه های محلی که محشر است.

چطور به تایلند سفر کنیم

برای سفر به تایلند پیش از هر چیزی باید اقدام به گرفتن ویزای تایلند کنید. برای این کار اگر بخواهید به صورت شخصی اقدام کنید، لازم است مدارک خود را تحویل سفارت داده و مراحل اخذ ویزا را طی کنید. البته به جای این کار می توانید از تورهای گردشگری پاتایا بهره برده و از مراکزی که اقدام به برگزاری تور پاتایا می کنند کمک بگیرید. این مراکز با تحویل گرفتن مدارک شما در کمترین زمان ممکن کارهای اخذ ویزا را برای شما انجام می دهند و این امکان را برای مشتریان به وجود می آورند که از سفر به پاتایا نهایت لذت را ببرند.

 


تعداد بازدید از این مطلب: 116
برچسب‌ها: تور پاتایا ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود